Dana National Park - Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Ans Meessen - WaarBenJij.nu Dana National Park - Petra - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Ans Meessen - WaarBenJij.nu

Dana National Park - Petra

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

31 Oktober 2009 | Jordanië, Petra

Petra ligt niet ver van Dana af en we vertrekken daarom pas aan het einde van de middag naar Petra.
's Ochtends maken we nog een wandeling door het park. Onze gids Salah en een plaatselijke gids tonen ons een paar mooie plekjes in het park.

Karin stelt voor om niet me de bus naar Petra te gaan maar om jeeps te huren. We hoeven dan niet via de grote weg maar kunnen binnendoor, waardoor we ook Beidah kunnen bezoeken.

We gaan akkoord en het blijkt een goede keuze. De reis door de woestijn is prachtig.

Beidah wordt wel Klein Petra genoemd omdat het in vroeger tijden een voorstadje was van het nabij gelegen Petra. De handelaren kwamen hier met hun kamelen. Zij mochten de stad Petra niet in en rustten in klein Petra uit. De conservering van de in de rots uitgehouwen façades is deels nog heel goed. Wij zijn in één van de rustruimtes geklommen, een diclinium, waar nog delen van het originele stucwerk met fresco’s te zien zijn. Het is een stuk minder toeristisch dan Petra en echt een bezoek waard.