Landrovertocht door de Jebel Sarhro naar Tazzarine - Reisverslag uit Tazzarine, Marokko van Ans Meessen - WaarBenJij.nu Landrovertocht door de Jebel Sarhro naar Tazzarine - Reisverslag uit Tazzarine, Marokko van Ans Meessen - WaarBenJij.nu

Landrovertocht door de Jebel Sarhro naar Tazzarine

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

23 September 2006 | Marokko, Tazzarine

De tocht van vandaag is opnieuw een hoogtepunt. Kenmerkend voor de Jebel Sarhro zijn de woeste bergen (tot 2700 m) en de dalen met spectaculair geërodeerde rotsen. Daarnaast zijn er de indrukwekkende wadi’s, droge rivierbeddingen omgeven door steile wanden. Het landschap met zijn blauw gekleurde vulkanische rotsen doet op veel plaatsen aan een maanlandschap denken. Vroeg in de ochtend stappen we op landrovers, waarmee we dwars door dit gebied zuidwaarts trekken. Regelmatig stappen we uit en wandelen door het gebied dat bezaaid is met spectaculaire vergezichten. In de loop van de middag komen we aan in het woestijngebied ten zuiden van de Jebel Sarhro, waarwe in een klein berberstadje in de buurt van Tazzarine overnachten (hotel Auberge Riad de Sud, Tamsahalte).
Dit hotel en haar hoteleigenaar behoren niet tot de favorieten van Kees. Hij noemt het hotel "Het vliegenhotel" en de eigenaar Opa. Opa draagt altijd een tas bij zich met daarin iets. Grappig is dat als we 's ochtends wakker worden opa op een van de ligstoelen ligt te slapen met zijn tas als kussen vervolgens loopt hij, ongewassen, naar de keuken en komt terug met het ontbijt.

Klein nadeel is dat we ons oude, gammele busje weer terughebben samen met de jonge verlegen buschauffeur.