Een tropisch kuuroord - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Ans Meessen - WaarBenJij.nu Een tropisch kuuroord - Reisverslag uit Ranomafana, Madagascar van Ans Meessen - WaarBenJij.nu

Een tropisch kuuroord

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

10 November 2010 | Madagascar, Ranomafana

Het is nog erg vroeg maar onder leiding van gids Emiel maken we onze eerste tocht door de nevelwouden van Madagaskar.

We lopen over smalle paadjes en dwars door een dicht bamboebos. Allerlei soorten bamboe-lemuren, waarvan men vreesde dat ze waren uitgestorven, zijn hier herontdekt. Onze gids Emiel vertelt trots dat hij samen met een professor een nieuw soort bamboe-lemuur heeft ondekt. Dit blijkt te kloppen. Ad vindt een foto van Emiel in een fotoboek dat hij heeft meegenomen.

's Middags brengen we een bezoek aan een kuuroord. Het water is bloedheet. Naast het zwembad is het ook mogelijk om een heet bad te nemen. Dit heb ik uiteraard gedaan echter het bleek dat ik apart had moeten betalen en mij werd dan ook vriendelijk verzocht om het bad te verlaten.

's Avonds gaan we weer op pad. Nu zien we allerlei nachtdieren waaronder een aantal kameleons en gekko's en de beroemde muis-lemuur. De muis-lemuur is de kleinste primaat en hij weegt slechts tussen de 60 en 80 gram.