Terug naar de hoofdstad - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ans Meessen - WaarBenJij.nu Terug naar de hoofdstad - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Ans Meessen - WaarBenJij.nu

Terug naar de hoofdstad

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

18 November 2010 | Madagascar, Antananarivo

Het luxe restaurant bleek toch niet zo luxe te zijn. Ik heb wat maagproblemen.

De rit naar Tana over bochtige bergwegen is dan ook geen pretje.

De uitkomst van het referdum van gisteren is positief voor de huidige, via een staatsgreep aan de macht gekomen, president. Echter de militairen die hem vorig jaar aan de macht geholpen hebben, hebben alweer genoeg van hem en hebben een staatsgreep gepleegd. Er wordt gevreesd voor rellen. Dit valt allemaal reuze mee. De militairen zin opgepakt en de staatsgreep is mislukt. Wel vraagt Roderick ons om voorzichtig te zijn en te zorgen dat we niet in een demonstratie terecht komen.

Ik heb hier alllemaal geen last van. In Tana duik ik meteen mijn bed in.

's Avonds ben ik weer wat opgeknapt en gaan we eten in een goed Italiaans restaurant.