Ambalavao - Ambositra - Reisverslag uit Ambositra, Madagascar van Ans Meessen - WaarBenJij.nu Ambalavao - Ambositra - Reisverslag uit Ambositra, Madagascar van Ans Meessen - WaarBenJij.nu

Ambalavao - Ambositra

Door: Ans

Blijf op de hoogte en volg Ans

17 November 2010 | Madagascar, Ambositra

Jarig! Maar jarig of niet ik moet naar de wc. het is ondertussen licht dus de trap is het probleem niet meer. Het probleem is veranderd in: ": hoe verjaag ik een stuk of 30 koeien die de wc blokkeren". Ons huis, in de luxe buitenwijk, blijkt vlak naast de kraal te liggen.
Na een vriendelijke doch dringend verzoek aan de plaatselijke zebu's blijken deze toch bereid te zijn om mij even doorgaan te verlenen en kan ik naar de wc.

We lopen richting dorpsplein waar het ontbijt voor ons klaar is gezet. Het plein is versierd en het dorp is weer uitgelopen. We ontbijten en nemen afscheid van de dorpelingen. Nu blijkt ook een stoel in de bus versierd te zijn. Ik onderga het maar allemaal. Tenslotte is een mens slechts een keer per jaar jarig.

Aangekomen in Ambositra blijkt er voor de lunch nog een verjaardagstaart besteld te zijn. (zie foto's).

Het dorp Ambositra is wel leuk maar het houtsnijwerk dat er te koop is, is niet echt mooi. Wel koop ik nog een broodschaal voor mijn sinterklaas surpise.

's Avonds gaan we nog luxe uit eten en hiermee is mijn verjaardag weer verleden tijd.

Vermeldingswaardig is ook dat vandaag een referdum gehouden wordt. De uitkomst zal veel informatie geven over de populariteit van de huidige president. Verwacht wordt dat hij zal winnen maar dat de opkomst erg laag zal zijn.